Pages

Dec 8, 2010

Review penjagaan kaki

Hi again. ;) so now, saya nak terangkan tentang penjagaan kaki. Sebelum ni, saya tak pernah pedulikan tentang penjagaan kaki sehinggalah kaki saya memang menggelupas dan tapak kaki tak payah cakap la. Lebih-lebih lagi jari kaki nampak kering dan ada putih-putih dan bila saya garu-garu berdarah! fuiyoo.ni kaki ke kayu . Keras! im not getting old yet ;( wuu. sad. sad. But lately, saya terasa nak menjaga kesihatan kaki. yela next year dah nak kawen, so kenalah kaki tu nampak cantik. kalau tak, buruk laa nak naik pelamin. hahaha. (ade orang nampak ke kaki?) neva mind la. as long as saya nak kaki nampak cantik dan sihat. no more rough skin! yey.

Dan lepas kejadian jari berdarah saya da serik. wuuu! T_T buruk. tak nak tengok kaki sendiri. Saya bergegas ke Watsons dan mencari any product kaki. Tengok macam-macam product ada jual, tapi saya tertarik untuk bli ini
Rough skin remover by scholl
Harga die tak mahal pon dalam rm15 macam tu la. Saya pon tak sure ;p. Ini mcm losyen la, tapi bila kita pakai, die macam hilangkan sel-sel kulit mati dekat kaki. tapi seriusly berhabuk, kena lapik kertas bawah kaki. hehehe. semak jugak la bilik kejap klau tak lapik kertas. Just sapu dekat kaki, then kena gosok dengan kuat sikit la. klau tapak kaki keras, gosok kuat lagi. (gosok jangan tak gosok) huuu. ape punya tutorial la.

around 5-10 minutes bley basuh guna air yang bersih. Lepas tu saya akan pakai losyen, tapi buat masa skrg saya pakai losyen Jonhson n johnson. tak sesuai sangat la. bukan saya nak cakap tak elok. tapi untuk kaki, kita ada losyen lain. Khusus untuk kaki. Saya ingat nak beli yang ini lah pula

Foot Therapy by scholl
Ini untuk losyen kaki. Kita pakai ni after kte sental kaki kita guna rough skin remover tadi. Mesti lagi elok! Time kita muda-muda ni la dah kena start jaga kaki kita. sebab nanti da pregnant bersalin makin tua, rasa dah terlambat da tu. So ayuk! mari ramai-ramai pakai jaga kaki. Baru la pakai kasut nampak cantik.

p/s: Dont ever wear kasut yang boleh buatkan kaki anda melecet!

No comments:

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com