Pages

Mar 4, 2011

Review on my engagement day

Fuh. da berbulan dah lepas. tapi saya belum lagi cerita ape jadi dengan my engagement day tu. huhuhu. sadis btol. Actually saya bertunang sama date dengan angah saya sanding. saje je nak buat sama hari. save cikit bajet ayah. (eh ayah plak, apsal bukan aku.lol)

So telah berlangsung la majlis pertunangan saya yang serba simple, tapi Alhamdulillah sume berjalan lancar. kadang-kadang saya tak caya yang saya ni tunangan orang. rasa mcm biasa je. hehehe.

Pada majlis pertunangan saya ni saya bersyukur sangat-sangat at least ada gak kawan dari Uniten yang datang. dan ada member sekolah datang tapi tak sempat jumpa sbb saya bergegas ke airport mengantar kawan dr Uniten nak balik KL dah. Sorry guyss ;(

Sheila and Azni yang tolong menyiapkan hantaran. huhu
Inilah rupanya pertembungan dua keluarga.
Ni la rumah saya. biasa-biasa je. rumah kampung kan. yela saya orang kampung mmg rumah kampung.lol. Sebelah kiri rombongan pihak lelaki. Klau anda-anda semua perasan, pihak dia da get ready dengan sirih junjung sebelum berbuka bicara. (ada kisah kelakar tentang sirih junjung)


Berbaju batik hijau berkopiah putih tu ayah saya. da get ready nk tukar sirih junjung. Steady ayah aku. siap duduk camtu. bahahaha =))

dan tibalah saat itu
Orang kata bila tiba saat bakal mak mertua nak sarung cincin tu, kita akan berdebar-debar. (cet! aku tak rasa apa pon) hahahaha. serius! saya rasa biasa je. cuma malu je sebab orang dok tengok.aww

His turn!!
Klau belah saya, saya akan bagi jugak cincin dan mak saya akan sarungkan cincin untuk dia. Yes, i know different place different adat kan. sbb da buat kat rumah saya. ikut la adat cini.

Photoshot timeee.. alahai sopan nye ai. walaupon watak sebenar amat berbeza.
With along and bro-in law. tengok baju kami sama!! ktorang da macam kembar cuma along preggy je time ni.hehe
my new family members. hehehe

Thanks guys datang jauh-jauh. I really appreciate it!! u girls mmg terbaik siap tempah tiket flight awal-awal nak datang. Aku rasa klau korang tunang ke kawen ke. klau aku tak dapat pegi tu. means aku da meninggal la kot. Aku confirm akan datang! so cepat kawen wehh..

Bergambar terakhir dengan rombongan pihak lelaki, Alhamdulillah semua selesai =) gembira bukan main kepalang saya sbb tak sabar untuk beraksi dengan perangai sebenar.hehehe. Petang tu pula, berlangsung la majlis persandingan kakak ku. Huhuhu. Thanks for coming to my engagement day. 

Gambar yang diambil bukan dari camera photographer. ni camera amatur je. lol ;)



2 comments:

Ogy said...

shanteknyaa pelamin tunang...pelamin kahwin nnti musti lg shantek...

Cik Puan Mimi said...

ni pelamin kakak kawen mama.hehehe.kte turunkan kerusi je.hehehe

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com