Pages

Jun 8, 2012

Check up 37weeks and perineal massage

Assalamualaikum

smlm dah pegi checkup utk 37 minggu. doctor ada tny, ada tanda2 sakit tak? terus cakap ada jugak la. hehe. dan semalam tetiba rase macam nk datang period tu. senggugut. doctor scan tengok bby kejap. gitu je. doctor Jamil tu mmg gitu la sikit. diam. tak banyak cakap. die just gtau. Just a small baby. nothing to worry. weight 2.4kg je baru. tp still normal. huhuhu.

adakah bby kecik sbb ibu dengan ayah kecik je time lahir dlu2. or sebab awal2 pregnant dlu i control jugak makan? makcik saya la gtau. jgn makan banyakk. nanti bby besar susah nk keluar. lol. ntah ler labu. dah berat die ringan. saya makan banyak dah skrg. asyik nk mengunyah je mulut ni.

so next checkup lagi seminggu. 38w. mungkin baby dah engage? huhuhu

***********

after tau pasal perineal massage tu kan. saya cuba la untuk buat. wakaka. tak hampeh susah wei. perut menghalang. so last2. pegi spa ridzwan. lol. mintak tolong husband buatkan. mula2 mmg geli gler. tapi ku gagahi jua semata2 kerana baby. hahahhaha. mmg weirdddd!!!

apa petua orang kate bg cepat bersalin ni? yang pernah terbaca.
1. minum air kelapa muda
2. banyakkan berjalan. *saya hari2 panjat office tingkat 3 ni ha*
3. jangan tahan kencing. sbb kena sentiasa kosongkan pundi kencing.
4. make love! awwww *blushing*


***********
 
saya dah apply cuti 2 minggu sebelum due date. starting 18 june. time tu dah nk masuk 39w. ntah approve ke idok. belum check. mak nk datang rumah. teman saya. yeayyyy!! so, terpaksa packing balik barang2 dari rumah mak mertua ke rumah baru ituewww~ yeay yeay!! klau la saya ni jenis bersalin cepat macam mak saya. habeslah. sbb kemungkinan utk sampai KPMC tu samar2. beranak hospital Pantai lah aku. jadi bby, bg sign awal2 tau. ibu ngn ayah nk drift ke KPMC. hehehe

3 comments:

mommychaa said...

drift? hehehe. lawak. jgn drift2 mimi, bahaye tu....harap baby cepat2 lahir....nak tgk baby comei mimy tu ;p

Super Ummi said...

di saat kita baca entri ni, agak2 mimi dah bersalin tak...?

Cik Puan Mimi said...

Mommy cha. Haha. Tungguuuuu

Hana. Belum dear. Skrg jalan dah terbuka 1cm

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com