Pages

Aug 24, 2011

Cubaan untuk menjahit baju raya

hahaha. don't believe me guys. saya tak pernah jahit baju sendiri. inikan pula baju melayu husband. memang jauh panggang dari api lah. tapi disebabkan nak alter kaki tangan baju melayu husband i. terpaksa lah tunjuk skill jahitan yang tak seberapa tu. hehehehe.

pls ignore my chubby hand ;(
isnin lepas saya pegi la kelim baju melayu husband, sbb dah nak balik raya ni. kelam kabut nak buat semua. aisshh. pastu kedai amoi tu tak boleh jahit pulak. kelim je boleh. saya pon pasrah lah balik rumah. fikir saya kelim tangan sendiri jela. jadi ala-ala tangan baju kurung ler baju melayu husband i. hahaha. kesian. (lepas ni kena belikan mesin jahit)

saya dengan gigihnye menjahit ler. ala. setakat simple sembat tu tau la. belajar dengan mak kat rumah. dah selamat dua-dua tangan. kaki sempat jahit 1. pastu malam td. husband tengok baju. die try. terus cakap

him: Sayang! orng kedai ni tak jahit siap lah baju melayu abg! satu kaki seluar tak jahit.
her: aik. bila masa orang kedai? mie jahit sendiri lah.
him: yeke? bukan antar kedai?
her: T_______T

nak marah pon ada. nak tergelak pon ada bila die cakap camtu. perasan kejap jahitan macam tukang jahit. hahhaha

adoi. husband i ni memang tak tau ape klau cite pasal jahitan ni. saya cakap kelim pon die blur. tapi klau cite pasal machine. mak aih. berbuih mulut. maklum lah, engineer. tapi saya pulak lah tak faham. hahaha. last2 saya akan cakap. mie tak faham satu benda pon. ekeke. :) (balas dendam)

update: baju both siap! satu lagi baju kurung mak jahit kat rumah. purple-licious!. baju T husband dah shopping haritu dekat Alamanda. fuh! lega. ingatkan takde baju raya dah tahun ni. satu lagi kain yg dapat hantaran kawen saya tak pegi anta tailor lagi. ingat nak bawak balik kb je. anta upah sana murah sikit. hehe

2 comments:

Reen Tart Nenas said...

baca entri nie baru teringat, saye kena g amik kelas jahit, pasal nak kena jahit bj melayu husband. wahhhhhhhhhh

Cik Puan Mimi said...

waaaa...nk amek kt mane reen? ingat nk pegi gak amik cls menjahit..tp ntah ble ni

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com