Pages

Sep 26, 2015

Review Premium FlatBed AirasiaX

Assalamualaikum

Annyeonghaseyo!! Hehe. Jauh dari Korea aku update blog okay~ terkejut ke idok? Kikiki. Aku semalam touch down Icheon Airport. Fly from KLIA2 to Incheon. Alhamdulillah selamat sampai. Camane aku boleh tetiba pegi korea ni? Sebenarnya aku ikut husband outstation. Dia ada keje seminggu lebih kt Japan dan Seoul. So die amek cuti lepas keje. Aku follow lah ikut g sane. Memula plan aku nak pegi berdua je dengan Rafif. Then aku pon okay je~ tp disebabkan husband agak risau aku fly berdua je so dia upgrade seat aku ke flatbed. Memula asalnya aku pilih seat standard je. Pastu risau ntah sape2 nnt nk duduk sebelah aku kan. Jd husband pon upgrade. Tp bila gtau mil, die nk ikut sama pegi. So terpaksa lah belikan kt dia flat bed jugak. 

So sebelum aku terlupa semua benda aku update blog terus since mlm ni aku duduk bilik je. Lenguh kaki nak keluar. 

Seat kitorang paling depan. No 1. Husband mmg slalu pilih tepi tingkap sbb tau dah bini die addicted nak tgk awan. Haha. Okay pasal harga seat ni depends on destinasi lah kan. Pastu berkait dgn bila tarikh beli, semakin dekat makin mahal la. Seat ni klau kite booking kite akan dapat makanan free, ada air minera, biskut tart, air kotak. Itu jela kot. Baggage dapat 40kg. Dah termasuk dalam harga tiket. 40kg ni banyak tau. Beg aku slalu bawak color pink tu klau berat sgt pon tak pernah smp 20kg. Dapat check in counter fast lane, dan mcm biasa akan dapat masuk awal dari orang lain dalam plane tu. Tapi jgn la expect kau akan dihidangkan dgn kopi percuma ye dekat gate ye. Semua tu takde! 

Masa makan. Weee~ bersunggoh Rafif makan dalam plane. Alhamdulillah risau jugak kot tak nak makan kt atas sane. Sbb makanan kite tak boleh masuk airport dia. 

Bersebelahan je seat dgn mil, sil. Fil dok belakang aku sbb die beli tiket last minit malam sebelum fly. Huu~ 

Alhamdulillah Rafif nak kate tak dengar cakap tu tak jugak sbb aku memang marah kat dia kalau tak dengar cakap. >.< cuma memula tu je die sebok nak main gurau dgn tokwan die. Kena marah sedas terus duduk kt kusi. 


This is the best about flatbed. Its flatbed! Kusi tu mmg boleh baringkan mcm katil. Heaven aku tdo. Rafif pon tdo lama. Dalam 2 jam tdo. Tapi aku tdo sejam je. Tapi kite selesa la. Nk tdo baring, ngiring klau mampu nk meniarap pon boleh. Huu. 

Tengok Rafif! Ala2 tdo kt rumah dengan selimut dia. Naseb baik aku teringat nak masukkan sweater dia dalam bagpack. Sbb sejuk nau. 


Meja ada selit kt sebelah kita. Maklum la aku ni tak pernah naik bisnes class jd jakun nk keluarkan meja. Lol! Very the #villagepeople. 

Isle die sama je size mcm seat lain. Cuma toilet hanya share 12 orang dlm bisnes class tu jela. So tak perlu beratur nak pegi toilet. Nak panggil FA pon senang sbb die mmg dok depan kita tu je. 

Budak ni tension diorng tutup lampu. Tak boleh main2. Kahkahkah. Tp nampak la skrg Rafif dah banyakk perubahan dia naik flight. Rafif klau ikutkan umur dia 3 tahun 3 bulan ni die dah fly almost 40kali. Sepanjang hidup dia tu haha. Naseb lah dapat mak ayah kaki berjalan. Pastu balik rumah nenek pon asyik naik flight je. Mmg ler. Skrg atleast die faham arahan klau kite marah die jgn buat tu jgn buat ni. "No cannot panjat nanti jatuh" dan die akan reply "tak, tak jatuh pon" T____T menajwab pulak dah pandai bercakap ni tapi atleast dia tak buat la. 


So konklusi dari review aku ni. Aku boleh bg 7/10 markah utk premium flat bed ni. Kite tak boleh expect lebih since kita fly dgn low-cost airlines. Klau utk orang dah selalu fly with bisnes class mmg tak kan rasa sama since AirAsia tak provide screen tv, wifi, whatsoever airlines lain bagi tu kan. Tapi klau yang nak mencuba utk terbang dgn bisnes class tapi harga yg affordable atau nak mencuba sekali seumur hidup just go for it! It worth to try. 

Rafif siap cakap "best ibu naik aeroplane, bestt!" Mak ko just boleh reply camni je. "Tungu la balik nanti camane terseksa nk tdo kusi gitu" bahahaha


5 comments:

mrs kayrul said...

La ingatkan ada tv bagai....keja tido je la ye...hehehe

Chekgu Azrine said...

Bestnya dpt merasa pengalaman mcm ni...dan best jugak dpt pergi korea...

Liyana said...

jgn kata flatbed.. naik kapalterbang pun x pnh lg sepanjang 29 thn hidup ni hahaha. lagi #villagepeople kahkah

untung rafif & ibu nye :)

anez zamri said...

komen aku sama macam liyana di atas..bahahaha..aunty katebang pun tak penah naik lagi ni rafif oiii..bertuah tau rafif dan ibu :)

ameris said...

murah rzki mimi dapat travel sokmo. kami belum mampu lg travel jejauh. kalu nak pegi berdua boleh je tp x sampai ati lak nak tinggal anak...

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com