Pages

Nov 13, 2013

Mandi manda di Water World Icity

                                                              Assalamualaikum

Haa, dah brape hari aku tak update blog. Gitulah. Kalau sempat dan banyak masa tu kemain update aje. Klau dah takde masa tekejar2 sume benda asyik lah tak sempat nak update. Blog walking pon yang mane sempat aje lah. Ahad lepas aku pegi "school" Rafif. Nanti aku update satgi. Ni nak cerita smlm aku g mandi manda kt water world icity tu. 

Dah lama dok terfikir nak bawak Rafif main air. Saje je. Sebab adik aku ada kat sini kan. Kalau nak tunggu laki aku free, ntah ble lah. Weekend pon asyik keje je. Dah sebulan weekend keje kot bang oi. Aptb! 

So, aku google lah org cite pegi water world ni. Ada lah satu blog tu aku bukak, beriya die cite best so aku pon exicted ni nak pegi. Aku tgk die tulis tiket sorang rm20 je. Pastu die kate lagi klau beli online jadi rm10. Aku pon semangat ni bkk web die nak beli pastu aku tengok harga die rm17 pulak. Hurm. Aku takot kang aku byr online die nk suh print bagai aku takde printer. Aku cakap xpelah. Klau setakat rm3 tu pejam mata la. Sekali smp sane. Harga die rm30 pulakk sorang. Ni yang rase nyesal tak sudah ni. Lol. 

Masuk jela. Aku sewa gak la locker die. Rm5 je. Boleh nk bukak tutup brape kali pon. Ok la tu. 

       

Mesti lah aku dok main kawasan kanak2 je kan. Haha. Rafif suke letteww. Tapi yang aku pelik kolam kanak2 ni air die kemain sejuk. Apekehel nye ntah! Rafif menjerit jugak la memula tu. Lepas tu dah okay. 

       
Yg slide ni jelah aku naik berkali2. Rafif menjerit takot. Lol. Hape la awak ni Rafif. Best woo. Kuikuikui.

       

Semalam tu takde la panas sgt. Die macam mendung2 sikit. So okay la nk berendam lama sikit. Ni kawasan pantai die. Pantai la sgt. Wakaka. Kat sini pelampung sume free. Ko amek je mane2. 

       

Bagi aku okay jugak la water world ni. Kalau beli online mesti aku rase lagi berbaloi. Nak2 pegi time hari biasa. Orang tak ramai. Ko boleh nak naik tornedo yang besar giler tu berulang kali. Sebab takde org. Aku smp dalam pkl 12 gitu. Ke petang sikit dah ramai org. Tp still ok la. Tak pack. 

      

Kat sini kolam kanak2 ni air die hampir lutut aku tau. So kiranya tak boleh lepas Rafif gitu la. Kena sentiasa dok dekat die. Klau die jatuh boleh lemas! Huhu

Pukul 3 gitu aku dah keluar sbb tak solat zohor lagi. Aku pegi surau die ada sediakan. Toilet die pon okay. Locker pon banyak. Tapi aku bayang klau weekend atau public holiday sesak jugak la. Sbb tempat die takde la sebesar sunway lagoon tu. Die ada la beberapa ride yg okay. Tapi aku smlm g dgn adik aku, Rafif. Jadi ktorang x ley la nak naik ride2 tu, sape nak jaga Rafif kan. Hehe. Tak kan nak tinggal dekat safety guard kot. Hahaha. 

So klau korang nak g beli la tix online. Dua hari sebelum abang kaunter cakap. Lagi murah. Pastu pssttt. Bawak la makanan dari rumah. Sembunyi dalam beg. Die cek gitu2 je. Ko letak bawah baju. Lol. Pandai x aku ngajar? Sbb aku smlm x bawak makanan. So beli kat sane. Mahal sgtt. Nuget bodo org jual singgit ko jual 3.50 puii.. 

Eh itu jela nak cite. 
Daa! 








4 comments:

anez zamri said...

bestnyeee mi..tingin nak bawak hannah tempat gini..kat perak ni ade lost world..tapi tah bile nak bawaknye..huhuhu

ameris said...

best gak bawa anak main air. asyik gi kidzoona jek.

Rosmawani♥ said...

Bestnyerrr... Aunty jeles la :(

Chekgu Azrine said...

Murah byk klu beli online kan..so boleh nti pujuk abh depa bwk g sini ek

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com