Pages

Jun 16, 2016

Surprise Pre-birthday Husband

Assalamualaikum

Semalam, 15 June 2016 genap la my husband 29 tahun. Alhamdulillah, semoga Allah lanjutkan usia abang, semoga murah rezeki dan kekal sihat bahagia bersama. amin.

Surprise birthday ni last minit planning. Tetiba dapat idea nak buat surprise kat dia masa aku kat kampong. Tapi fikirkan susah la nk booking tempat untuk buka puasa sbb dok kg kan. TAPI! dapat idea untuk celebrate kt café Lan husband Rara tu. Dari aritu lagi dok pesan kt husband nanti kita pegi cuba. and dia okay je. Tapi kali ni aku plan untuk pegi bukak puasa so ada la drama sikit. Plus ampang tu jauh dari rumah aku kt meru klang ni. Dia tak nak jam, dia nak plan nak bukak puasa dengan mama adik2. (diornag ni pon tak reti nk berlakon. hadoi rosak plan mak)

So, jadikan cite. Aku cakap je dengan husband dah booking tempat. dah order makanan. Tapi dia still berkeras nak pegi bukak puasa kt kajang. hadoiii!! camane niii. Terpaksa gtau mama, cakap mama ikut plan mimi. So husband tahu la kite nak bukak puasa ramai2. tapi dia tak tau yang kita nk surprise kat dia. Plan asal. aku nk pegi bukak puasa bertiga je inc Rafif. so smp sane dia terkejut tengok ramai ada. so menjadi la surprise sikit. ini awal2 dia dah tau dah semua pegi! huwaa. takpe lah

Aku gerak dari rumah awal sbb singgah pegi rumah makteh. then dari shah alam ke ampang lebih kurang 30 minit lebih je. dalam kete dok WhatsApp Lan. cakap berape minit lagi nk sampai. sbb nk mintak die gantung balloon siap2. huhuhu. agak kelam kabut la. tapi naseb lah masa kami sampai tu bestfriend kuch dah smp. and adik2 dah smp. Tinggal mama dengan ayah je blom smp. so agak menjadi la surprise tu. maybe sebab kami celebrate awal die tak expect. Paling terkejut dia tengok bestfriend dia tu la. hihihi.




terlampau banyak la pulak gambar nak ditempek. dengan internet tidak berapa laju ni.

Sikit review pasal Owlery Café ni.

Café baru, very clean and cozy place I must say. Decoration mmg wow! bonus sbb ada play area for kids. Food is awesome! portion yang banyak. dan sedap. Pilihan makanan mmg banyak. Nasi, western, steak, dessert. Cukup lengkap.

Boleh request untuk deco birthday mcm balloon dan bunga api kek. lol bukan lilin kek ye. tapi bunga api terus. Charge aku kena aritu rm36 sahaja untuk decoration.

note tambahan: bulan puasa ni untung klau nak pegi cuba sbb ada 10% disc. wow!

Kids area pon banyak mainan disediakan. Seronok ler Rafif tu.

Star Wars cake from Lea Oven. sponsor by Fairuz. tq so much fai! the cake is soo delicious. nyummy!

Dah makan, borak2. solat maghrib semua kami pon gerak balik rumah. hehe. Simple je surprise birthday ni. Cuma husband dia cakap ingat dah tua2 takde surprise2. hehehe. Alah mak seperais biasa2 je. mak tak harapkan pape. cuma tahun ni birthday mak u better be good. lol. Birthday mak insyaAllah kalau umur panjang ada rezeki kami dok di new Zealand masa tu. insyaALLAH. Doakan2 kami sampai ke new Zealand. Aminn



5 comments:

diary_ciknaa said...

seprais sungguh..sweet sgt korang 2 ni kan..

safurara said...

Bestnya mimi! happy sgt utk ko! dapat pergi merata, doakan aku jugak ye mi! tQ mi utk entry ni! haihhh! tak habis2 lg aku punya terharu.

norhidana said...

nampak muke hepi nya di situ

Anak Lebah Comot said...

best gile...aku tak sabar nak g acfe rara tue...

Anak Lebah Comot said...

best gile....aku pon tak pernah sampai lagi cafe rara tue...

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com