Pages

Oct 21, 2011

Menanti

Assalamualaikum

ada masa sikit lagi before saya balik. tiba2 rase nk buat post about pregnancy. *fyi, im not pregnant yet*. takot orang confuse saya buat entry pasal pregnant ni. hehehe. Setakat ni saya masih lagi belum pregnant even dah near 5 months kawen. awal2 mungkin saya rase tak kisah ble orang tny dah pregnant or belum. tapi bila skrg orang tny. like almost everyday "da ada ke?" sedikit sebanyak tu saya mesti terasa. tipu lah klau cakap tak rase pape. then bila skrg ni orang2 yang menanya, 'sedap' pulak bahasa tu. T_T. baru je last weekend saya jumpa hamba Allah ni. first time jumpa tny dah pregnant ke blm. bila saya ckap belum, dia cakap 'lambat lah korang ni'.. klau anda lah di situasi saya, sentap hati mak nak ke tak? *eh gaya macam marah*

tapi Alhamdulillah, ada jugak yang baik hati. Ya Allah, sejuk hati aku bila ada jugak orang cakap macam ni. ada yang bagi semangat. kate takpe. masih muda lagi. enjoy your intimate time with husband. insyaAllah ada suatu hari nanti. boleh tak orang lain bercakap dengan camni jugak? even my mom or my dad pon. tak kisah both side me and husband. tak pernah nk sedikit pon tersasul tny benda yang pelik2. klau cite pasal pantang larang or what should i do when i get pregnant tu ada lah. like my MIL, aritu baru pesan. dia kate klau pregnant, nanti minum soya banyak2, makan tempe, anything yg boleh bg otak baby develop dengan bagus. kan tu lebih bagus!. jgn tny pelik2 boleh tak. sedih tau tak? aritu period saya lambat like 2 weeks then saya ngn husband macam seronok gler. padahal blom pape lagi. tapi last2 miss P datang.hehe

yang penting skrg ni saya hanya berdoa supaya murah rezeki kami lagi. kte hanya mampu berdoa, yang lain semua kerja Allah swt. while i dont have to think so much about bby, i just dont want to stressed out. mungkin jadi lagi tak elok klau kte asyik stress kan? naseb baik lah saya ni happy go lucky punya orang. :)


tetiba nak anak muka mat salleh kan? kahkahkah. mak bapak muka melayu habes. eh, saya ada darah thai jugak. blah ayah. ramai lagi sedara kami ada kat sana. 


*iklan* - my friend Laila ada jual barang2 bby from UK. comei2. breastpump sume ada. rajin2 jenguk blog dia okay kepada mommy-to-be tu. click {sini}

7 comments:

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

insyaAllah nnt ade rezeki nnt..nak tggu rina dlu kot. kalau sebaya bleh kte jodohkan hahahaha :p

Cik Puan Mimi said...

heheheh..great idea rina! berbesan lah kite..hahaha

Inimeeya said...

kita sama-sama merasa situasi mcm ni.sabar jekla mimi..org mulut sentap2 dia pk dia senang sgt dpt anak kot..hihi.betul lah, my both parents pun xde nak sibuk-sibuk psl preg or what.lagi baik hati bg nasihat mcm mn nak asuh anak, n tips2 bila preg nnti.rasa sgtttttttt calm jek bila dgr mcm tukan..T___T

LindaF said...

mesti rezeki tu ada. insyaallah

Cik Puan Mimi said...

meeya; tulah..bersabar jela skrg. :)

linda; insyaAllah.doa2kan

Cik Puan Nor said...

sabar yang..muda lagi..enjoy ur time wit hubby..*dah ada anak nnt masa bersama hubby mungkin dah kurang, nak gi jalan shopping especially kat jalan TAR pun payah nnt..hehehe..dah 2 tahun x pg KL..rinduuuu..
abaikan org yg mulut sentap tu..belum dpt anak dorg akan ckp mcmtu, after dpt anak mesti ckp "bile nak tambah lagi", ape kes suke ati ler nak tambah ker tak **ttbe cam HOT plak..
SABAR..ada rezeki nnt insyallah bnyakkan berdoa yer.

Cik Puan Mimi said...

cik puan nor~; alhamdulillah.ada jugak org mengerti perasaan ku ini..eceh..tula.mimi bersabar je skrg ni dengar mulut2 orang. klau x dah lama jadi the hulk hehe

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com