Pages

Nov 13, 2013

DIY Storage Box

Assalamualaikum

Hurm, aku rase ni idea aku datang secara tiba2. Aku sebenarnya agak pening dengan keadaan hanger utk laundry aku. Since aku takde proper laundry room. So aku main longgok je hanger atas meja.

Korang ingat tak time Selangor takde air kejap aritu kan? Laki aku laju2 pegi beli air mineral dua kotak! So nak perabih sume air tu makan masa jugak. Sebab waktu takde air tu sehari je aku ada kat rumah. Esoknya aku ikut husband pegi os Cherating. hahaha. So kotak tu ada tak tau untuk buat apa. Ingat nak letak depan rumah je. Ko tau depan rumah aku ni. Letak la pape pon, confirm akan ada orang amek. Hahaha!

Jadi aku fikir nak buat ape ek kotak ni? TING! timbul idea untuk buat storage box untuk sumbat segala hanger.

This is what I want. Kotak, gunting, glue gun, dan kain!

Kotak ni aku potong dlu bahagian atas tu. 

Lepas tu senang je. Gam2 kt sekeliling tepi tu. Kemas2 kan sikit. Tapi becareful gam panas ye. Time ni Rafif pon sebok nak guna glue gam. ggrrr. Geram btol aku. Kalu nak buat pape time die tak tdo mmg payah!

Tara! Dah sudah. Maap takde detail aku gam macam mane. (dengan keadaan nak kawal Rafif datang dekat lagi. Aku payah nk snap setiap kali gam. hehe) Kain ni lebihan kain aku buat untuk lapik oven aritu. Aku beli kat Nagoya Tesco. Semeter rm2 je ko! aku beli la dua meter. Tak payah beriya nak beli yang mahal2 eh. Cuma tak proper lah aku letak cover die tanpa jahit kelim tepi dlu. Nama dia HAM tu kan. Sebab aku malas nak g godek mesin jahit. huhu. 

Nak letak hanger je sebenarnya. hehe!
More proper than before. I love it! :)


5 comments:

Rosmawani♥ said...

Oloh kak mimi..cute sgtttt :)

izansalleh® said...

Rajin! Btw salam kenal :)

safurara said...

kotak kotak pink gittew~ hehehe.lawa!

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

Wah kreatip! Cost rm4 jd. Daiso pn kalah :)

DYatie ABakar said...

Rajin ditambah dgn kretip. Daku gantung je mi kt penyidai smua hanger. Hahaha.

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com