Pages

Jan 14, 2011

Tips untuk Online Shopper ;)

Hi Salam :) arini saya nk share experience saya tentang online shopping. Okay, mostly yang online shopping ni ofcourse la perempuan. Klau lelaki yang comment picture barang yang jual tu, kebanyakannya bukan nak beli pon tapi nak mengorat tuan jual barang tu. hehehe. ;p

Saya pon salah seorang online shopper yang memang hari-hari bukak website online shopping ni. Mostly website yang saya bukak TUDUNG. saya memang berhijab dan semestinya keinginan saya untuk cuba tudung atau shawl yang baru tu ada. Antara tips yang saya nak bagi;

1. Check the price; Selalu lah survey-survey dlu harga pasaran sebelum kamu kena tipu dengan penjual tu. Biasanya penjual akan cakap ini design baru atau what-so-ever sebab tu die mahal. tapi bila kte check ade lagi website online shopping yg lebih awal update dan harga lagiiii murah, kita rasa tension kan?

2. Custom made; Okay, biasanya saya memang suke tudung yang custom made. Maksudnya die memang direka khas oleh penjual tu. Bukannya di beli borong. Tudung custom made ni biasanya harga mahal sikit sebab die memang rare ade kt mane-mane. Tapi berbaloi la kan? and beware; klau penjual tu cakap tu custom made, jangan percaya bulat-bulat. Die jual harga mahal sebab die cakap custom made. tapi ble check web lain ade sebijik sejibun same. CUSTOM MADE ke tuu??

3. Check the quality; Yang ni susah sikit la nak bagi tips. Sebab kita mane tau dia punya quality unless kita tak try sendiri kan? Kalau rajin tanya la kakak-kakak office kita ke kot-kot die pernah beli. tak pon check facebook website tu tengok testimonial pembeli yang lepas-lepas. Tapi hujung post ini saya akan bagi link website yang saya pernah beli dan quality yang bagus :)

4. Do the calculation; Orait. Biasanya orang yang online shopping ni orang yang busy. Tak de masa nak pegi jalan TAR or Masjid jamek or Pasar tani dekat rumah die. So ramai orang fikir, klau online shopping ni tak yah kira duit minyak atau duit parking kan? Tapi kita kena ingat, jangan kita terlampau obses nak bli online shopping sampai kita tak tahu harga pasaran kat luar berapa. Misalnya, tudung kita tengok dekat website harga rm35 atau rm40. tapi harga sebenar dekat pasar malam rm15. Kalau die custom made tak kisah ;) so, do ur calculation girls.

Saya rasa setakat ni je kot yang saya boleh bg tips. Oh sebelum terlupa. saya nak bagi link website yang biasa saya jenguk. Silalah menjenguk jugak ye. Al-Humaira (Hani) ni paling saya berpuas hati sebab kain die quality sangat bagus. tudung die jarang ada tempat lain. Jahitan die kemas, ada sampai 3 layer :)





Ada jenama sendiri. Harga pon murah. tudung die cantik dan tak sampai rm40 pon.
 
  


Sugarscarf ni pon cantik-cantik shawl die. Nampak exclusive. Sape yang belum pernah berkunjung boleh click Al-Humarira Comtemporary dan Sugarscarf





No comments:

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com