Pages

Mar 25, 2011

Jangan ada kebencian

saya sebenarnya tak faham dengan orang yang terlampau mencari kesempurnaan. means dalam hidup dia, mesti semuanya nak perfect. even tho that u r not archiving any goal but you are dream about your perfect life so much. i just dont get it.

just, i need to admit kita mmg ingin mencari kesempurnaan. tapi hidup kita ni, kadang-kadang di atas, dan kadang-kadang di bawah. so memang tak akan sempurna. takde orang pon dalam dunia ni sempurna. and ahh! may be my title looks different than my content. hahaha

kadang-kadang saya suka dengar pendapat or nasihat orang lain. tapi at the same time. even i know that is right one, i still count it in every second in my mind. saya fikir jugak kadang-kadang orang yg memberi nasihat tu. adakah hidup die cukup bagus? adakah dia sedar tentang apa yang dia nasihatkan? apakah yang dinasihatkan itu semua betul?

dalam hidup kita. tak perlu ada rules yang smp boleh membenci itu. membenci ini. ape makna kehidupan klau camtu? klau semua kita nak kritik? pegi sana kritik, pegi sini kritik. buat itu tak boleh. buat ini tak boleh. asal tau berpada-pada, saya rasa itu sudah cukup. tepuk dada tanya iman masing-masing.


eh, ape aku mengarut pepagi ni.

2 comments:

~ NANA ~ said...

knp ni mimi? ade prob ke? hehe

Cik Puan Mimi said...

haha.mengarut saje nana.hehe

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com