Pages

Apr 5, 2011

Sedikit kemusykilan disini

Salam
saya ada sedikit kemusykilan. saya berhajat nak bagi Al-Quran untuk letak atas dulang hantaran. bukan tafsir ye. sebab saya fikir tafsir tu kecik tulisannya. nak baca kena bukak mata besar-besar. so saya memilih Al-Quran.


yang setahu saya, kita tak boleh memegang Al-Quran tanpa wuduk. yes. I know that. fine. tapi boleh tak dipegang berlapik? di lapik dengan kain? ok lets say, saya letak Al-Quran atas dulang hantaran. wajib ke orang yang memegang dulang hantaran tu berwuduk? bukan pegang Al-Quran ni. pegang dulang je.

saya sedikit confuse ni. sebab ada hamba Allah cakap tak boleh langsung dipegang. tapi setahu saya berlapik tu boleh. cepatt tolong saya.

4 comments:

~ NANA ~ said...

if berlapik takpe mimi asalkan org yg pegang tu x period...hehe...tp better kasi tafsir la kot if takot benda2 camni...skrg byk jual tafsir yg saiz besa

Cik Puan Mimi said...

tengah berfikir gak ni.sbb mimi nak yg kecik je.klau tafsir kecik.lagi la bertambah kecik tulisan

sweetlavender86 said...

akak punye besar.abg nas bagi tafsir,besar saiz mcm al-quran biase..xigt die beli kt mane.tapi bnyk la kt kedai2 jual buku agama.cube pegi servey dulu.

Cik Puan Mimi said...

mimi nk pegi cari dekat pkns bangi.ade pesta buku2 agama ni ade gak.

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com