Pages

Jul 15, 2011

This is the time?

Assalamualaikum

i dont know if this is the right time for me to tell you about my honeymoon trip. sebab tak pegi pon lagi. hahah. ok. saya akui saya memang lambat pegi honeymoon. kesian tak? kesian ler. penat buat muka kesian. hehehe. orang lain dah siap buat review pegi macam-macam tempat. dalam Malaysia ada. tak kurang juga ke luar negara. ouuu. seronok baca. bila baca. pastu cite dekat encik husband. pastu die pulak semangat. haha. (aku memang penghasut yang berjaya)

okay, anyway. my honeymoon flight tickets saya beli dah lameeee. means memang lama. before we engaged actually. haha. honeymoon tiket flight ni pon memang beli dengan tergesa-gesa. so ktorang pilih je la tarikh yang jauh sikit dari ktorang plan kawen. sebab time tu fikir, in case of wedding tertunda ke 2 atau 3 minggu. hurm, that's why la ktorang lambat sikit honeymoon. and guess what? our flight tickets memang murah la. sape pernah dapat tickets ke Gold Coast Australia dengan harga rm45? saya pernah! seriously! tapi bila kta campur-campur tax, airport tax, luggage, and pick seat. so total dalam rm1400 for 2 person and 2 ways!!!!

so.rajin-rajin menjenguk air asia ye kawan-kawan yang nak kawen taun depan tu. sbb klau nk fly taun ni memang tak dapat da kot harga camtu.

ok. tinggalkan harga tiket flight yang murah gler tu. kita beralih arah ke aktiviti kat sana yang saya nak share dengan u guys yang mana berhajat jugak nak pegi Gold Coast.

disebabkan saya ni kurang arif tentang aktiviti kat sana. sebab saya sudah melabelkan diri saya sebagai peserta program dan encik husband adalah penganjur. so saya hanya tau sikit-sikit je harga park. skrg nk review 1 je. hahaha. okay, aritu saya ada gtau kan saya dah beli tiket ke Paradise country. tapi cakap tak nak pergi ke Warner Bros sebab tiket mahal. tapi akhirnya. kami tewassss. kami terpaksa akur dengan harga murah 3 Park sekali gus dan kami melaburkan duit untuk membeli jugak. bahahaha

ini yang saya nk review ni. (mak aiii. ko punye mukadimah punya la panjang berjela T_T)
saya dah beli yeay!! 3 park in one price!

wowowow! hot deal! 3 park itu adalah 
WARNER BROS MOVIE WORLD
SEA WORLD
WET N' WILD
dengan harga hanya AU$109.99 for each person. wowowow! murah ni. mari kite beli. klau ikutkan beli asing harga each park cost about AU$79.99 if im not mistaken. so klau 3 park dah jadi AU$239.97. itu belum convert duit Malaysia lagi. tau la duit Malaysia ni kan rendah je mata wang dia. fyi, mata wang Australia lagi tinggi dari US. adoi. sentap hati mak nak. salah pilih negara ktorang ni. hahaha. 

1.00 MYR = 0.309857 AUD

so bermaksud. seringgit dia. 3.++ ringgit kte. T_T 

so mari kita kira. for VIP pass, AU$109.99 convert jadi MYR its cost around RM355 for each person. Klau beli park asing cost AU$239.97 convert jadi RM774.477. wuu. menangis tengok harga. 

bagi saya tak salah nak belanja sikit-sikit. sebab kita pon bukan senang nak datang sini. saya tak kisah nak berkongsi tempat or harga or anything la berkaitan dengan honeymoon trip saya ni. sebab mudah-mudahan ada orang boleh baca dan review. orang kata, untuk kesenangan bersama. blog is like a diary. =) lepas-lepas ni pon saya boleh review dan ingat balik. tak pon nanti anak-anak saya besar dan baca blog mak dia. (ok.dah kelaut dah)

yang paling saya tunggu-tunggu nak masuk Warner Bros Movie World. and we decided nak pegi hari first sampai sebab 18 July which is next monday, adalah hari last ada pertunjukan stunt. ape benda stunt saya pon tak tau. encik husband beriya nak tengok. 

stunt from Hollywood. dia cakap la. aku tak tau ape pon. pastu boleh jumpa macam-macam karakter from warner bros. 
ni encik husband seronok tak terkira la tengok benda-benda camni. saya punya mesti la yang ni ditunggu-tunggu. hahaha



BAHAHA. ntah-ntah aku yang berebut-rebut dengan budak. wuuu.
nak beli tiket? Layari MYFUN.COM.AU. adois! =)




5 comments:

Anonymous said...

wah!bestnye..

farah, s. said...

i've been there before. best gila! dah pergi movie world jgn lupa try superman ride. meletop!

Cik Puan Mimi said...

anie; best2~ x pegi pon lagi. baru nk pegi ni.hehe

farah; seriously? ride mencabar takotttt.wuuu. btw farah, ur the best! hehe

LindaF said...

mimi...suka review kali ni..sebab boleh buat ai berkira-kira balik.. nak pergi ke tak? pergi ke tak?

nampak nya kita pon salah pilih negara.. wakakka.

Cik Puan Mimi said...

linda; hehe yeke? linda da choose australia ek?
xpe. pegi je. bukan selalu dpat pegi ni.hehe

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com